کانال تلگرام

با عضویت در کانال تلگرام سایت، جدید ترین مطالب سایت را در تلگرام خود مشاهده کنید

    شکستن باورهای غلط آموزش و یادگیری زبان
    انگلیسی در 30 جلسه ( 4 ماه )

روزمه ی کاری استاد حاجبی

اطلاعات فردی

 آدرس ایمیل : Hajebi2020@gmail.com

تلفن: ۰۹۱۷۹۰۰۰۸۰۰

تحصیلات

کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی

دوره ھای تکمیلیگذرانده شده

شرکت در دوره آشنایی با مهارتهای نگارش علمی: اصول و مبانی مقاله نویسی – دانشگاه خوارزمی طهران – ارئه دهنده: دکتر یزدان منصوریان  – ۱۳۸۸

دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی – دانشگاه خوارزمی طهران – ۱۳۸۹ تکمیل دوره با کسب بالاترین امتیاز

شرکت در سمینار ” برنامه ریزی درسی برای آموزش زبان انگلیسی” – سازمان مطالعات و برنامه ریزی درسی ایران  – خرداد ۱۳۹۱

شرکت در دوره آشنایی با اصول و مبانی مقاله نویسی –  ارئه دهنده: دکتر آرمان عابدنیا – ۱۳۹۴

سخنران پنجمین کنفرانس مطالعات زبان . دانشگاه علامه طباطبایی طهران ۱۳۹۶

سخنران در همایش برتر کیفیت در آموزش و پرورش. ۱۳۹۶

سخنران کنفرانس مطالعات در علوم انسانی. طهران . مرکز همایش های صداو سیما. ۱۳۹۶

سخنران کنفرانس علوم انسانی. انگلستان . لندن. ۱۳۹۸

سخنران کنفرانس زبان انگلیسی. دانشگاه خوارزمی طهران. ۱۳۹۸

سخنران کنفرانس مدرسه از نگاه روان شناسی .دانشگاه علامه طباطبایی طهران . ۱۳۹۸

مقالات کنفرانس

ž  Hajebi, M. (2019).  Examining Students’ Writing Ability and Writing Strategies in Relevance of Emotioncy: A Multiple-Case Study Design. Paper presented at the 4th national conference English Language. Kharazmi University, Tehran, Iran.

ž  Hajebi, M. (2019).  Gender Representation under Emotioncy: Interpersonal Intelligence and Vocabulary Learning in Reading Activity. Paper presented at the 10th international conference on behavioral sciences and studies. England, London.

 

ž  Hajebi, M. (2019). The Relationship between Teacher’s Role in Creating Creativity and Creative Teaching Methods with Students. Paper presented at the 5th national conference on School Psychology, Tehran, Iran.

 

ž Hajebi. M. (2018).  Applied ELT and Life Syllabus: A New Approach for Declining Iranian EFL Learners’ Aggressiveness. Paper presented at the first national conference on fundamental researchers in language and literature studies. Allameh Tabatabaii University, Tehran, Iran.

 

ž Hajebi. M. (2017). Introducing Correlative Feedback as an Investigative Framework to Analyze Motivation on EFL Students.

Paper presented at The Fifth ELT Conference: Novel Trends and Perspectives, Allameh Tabatabaii University, Tehran, Iran.

 

ž Hajebi. M. (2017). Web-Based Language Teaching: An Investigation into Iranian EFL Stakeholders’ Perceptions and Practices of Vocabulary.

Paper presented at the Annual Conference on Research in the Humanities and Social Studies, Tehran, Iran.

مقالات فارسی

 ارزشیابی مستمر و پیشرفت تحصیلی

 تاثير دو زبانگي و جامعه پذيري مجدد بر صفات شخصيتي جامعه شناسي زبان

 تاثیر فرهنگ انگلیسیسم در زبان فرانسوی و جامعه فرانسه

 زبان شناسي زبان يا روان شناسي زبان؟

مقالات انگلیسی

 Life Syllabus A New Remedy for Iranian EFL Learners’ Aggressiveness Socio- Psychological

 The Effect of Life Syllabus on Iranian EFL Learners’ Anxiety and their Proficiency

The Effects of Anxiety on Iranian EFL Learners Performance through Pre and Post-Test

 Correlative Feedback a Benchmark for Motivation of Iranian EFL Students

 Stimulating Outcomes of CF A Multipurpose Plan for Iranian ELT Learners’ Attitude

 A Descriptive Study of Life syllabus in Assessing Proficiency level and Collocational Categories of Iranian EFL Learners

The Role of Web-Based Language Teaching on Vocabulary Retention of Adult Pre- Intermediate EFL Learners

Collocational Knowledge, Language Proficiency and L1 Transfer on Iranian EFL Learners: A Quantitative Study

A Comparative Study of Cloze Test and C-Test in Assessing Collocational Competence of Iranian EFL Learners

Assessing Collocational Competence: Testing the Mediating Role of Gender

Enhancing Writing Performance of Iranian EFL University Students in the Light of Using Computer Assisted Language Learning

 The Relationship between Interpersonal Intelligence, Reading Activity and Vocabulary Learning on Iranian EFL Learners: A Quantitative Study

Motivating Factors as an Investigate Framework among Students in the Field of English Language Teaching

Cloze Test and C- Test Retrivised: Apparising Collocational Competence on Second Language Learners’ Performance

Flipped Classroom as a Supporting Plan on Iranian EFL Learners’ English Improvement in Super Intensive Courses

 Gender Representation under Emotioncy: Interpersonal Intelligence and Vocabulary Learning in Reading Activity

کتابهای تالیف شده:

 چگونه یک مقاله علمی بخوانیم و بنویسیم: جهت نگارش مقاله های علمی و پایان نامه

برنامه سالانه و تقویم اجرایی در آموزش و پرورش

Jump in Idioms: A fabulous collection of the most common idioms in English

Life Syllabus A new Nostrum for EFL Anxiety

مهارتهای گفتاری و نوشتاری

مسلط به مکالمه  انگلیسی با لهجه های بریتانیایی و آمریکایی

مکالمه به زبان فرانسه

مترجم زبان انگلیسی

مدرس دوره های کوتاه مدت انگلیسی برای اهداف خاص ESP

مدرس دوره های فوق فشرده مکالمه انگلیسی SIC

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

hajebi2020@gmail.com

تلفن تماس

09179000800